• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

STK Invest AB, skuld kvar?

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Får man oriktiga krav ska man alltid bestrida. Det görs skriftligen och man spar en kopia. Dessutom, när man får oriktiga krav på sig där man ser att det inte är ett uppriktigt misstag, så bör man polisanmäla.

Man kan ringa om man finner det lämpligt eller är osäker om det finns en fordran, för att be motparten att presentera vilken rätt de anser sig för att ha för sin fordran. De ska kunna presentera den underskrivna lånehandlingen och visa i underlag hur inbetalningarna har skett och att beloppet inte har tillfullo blivit betalt. Dessutom måste de visa att de är rättmättigt ägare till fordran (Vad är det som säger att de äger några gamla lån överhuvud taget? - De kanske har kommit över en gammal lånelista). Jag menar man måste kunna visa ett underlag för det belopp man kräver, att man juridiskt äger fordran och inte bara riktar krav på en summa från tomma intet.

Även om man ringer, ska man skicka ett skriftlig bestridande så att man senare kan visa att man har bestridit fordran
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

A.G

Gäst
Poäng: 0
Jag fick två fakturor idag! en på 567 kr och en på 589 kr.
Två? Bluff säger ni. Jag ska försöka få kontakt med dom imorgon...
Obehagligt att fått dessa fakturor!
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Nä betala kommer jag aldrig göra för något som jag redan betalt .....nån gräns måste det finnas
 
K

Krim-Dady

Gäst
Poäng: 0
Carl Håkan Fredrik Svanberg

Honom ska man komma åt bara, han är huvudman i detta inte STK .

Ska ni anmäla så är det chief financial sweden AB (DinFinnans ) ni ska anmäla de ligger bakom.

Den här 58 åriga kräken är smart han gömmer sig bakom inkassobolagen och gör mångmiljon vinst år efter år sök honom så får ni träff vilket slott han bor i medan han skickar iväg bluff fakturor och föstör din dag.

Vänd er direkt till Carl Håkan Fredrik Svanberg inte svårt att hitta honom .
 
F

Felicia

Gäst
Poäng: 0
Vill bara tillägga att Chief Financial Service inte är Din Finans de fakturerade åt dem men det var helt andra personer som stod bakom Din Finans. Men håller helt med alla andra STK borde verkligen undersökt vad de köpte upp eller så gjorde de det och tänkte vi drar det här en gång till
det fungerade ju förra året så vi kör igen.
 
K

Krim-Dady

Gäst
Poäng: 0
Vill bara tillägga att Chief Financial Service inte är Din Finans de fakturerade åt dem men det var helt andra personer som stod bakom Din Finans. Men håller helt med alla andra STK borde verkligen undersökt vad de köpte upp eller så gjorde de det och tänkte vi drar det här en gång till
det fungerade ju förra året så vi kör igen.

Chief Financial Är bolaget bakom DinFinnans , DinFinnans är bara en varumärke .
 

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Detta var deras bankgiro förut
395-2264
Mottagare: Chief Finacial services sweden ab
Text på kontoutdrag: Betalning BG 395-2264 Chief Finacial s

Tack så mycket! Jag mailade STK invest idag och skrev att jag kommer att bestrida fakturan samt anmäla dem. Jag bad också att de skulle skicka underlag på vad det är jag ska betala då det inte framgår. De svarade att de ska höra av sig så jag får se om de kommer göra det eller om de inser att det är kört.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Lize bad du om att få skriftlig bekräftelse på detta när allt är uppklarat så det inte sker igen ?
Jag ser det som att mejlet är kvittot. Dessutom har de ju skrivit att de tagit över skulderna från Dinfinans, vilket är juridiskt felaktigt.
 

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Visst var det Silverwik eller vad de hette som skickade likande fakturor från DinFinans förra året?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp