- Blev medlem
- 7 April 2015
- Meddelanden
- 104
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 137
Får man oriktiga krav ska man alltid bestrida. Det görs skriftligen och man spar en kopia. Dessutom, när man får oriktiga krav på sig där man ser att det inte är ett uppriktigt misstag, så bör man polisanmäla.
Man kan ringa om man finner det lämpligt eller är osäker om det finns en fordran, för att be motparten att presentera vilken rätt de anser sig för att ha för sin fordran. De ska kunna presentera den underskrivna lånehandlingen och visa i underlag hur inbetalningarna har skett och att beloppet inte har tillfullo blivit betalt. Dessutom måste de visa att de är rättmättigt ägare till fordran (Vad är det som säger att de äger några gamla lån överhuvud taget? - De kanske har kommit över en gammal lånelista). Jag menar man måste kunna visa ett underlag för det belopp man kräver, att man juridiskt äger fordran och inte bara riktar krav på en summa från tomma intet.
Även om man ringer, ska man skicka ett skriftlig bestridande så att man senare kan visa att man har bestridit fordran
Man kan ringa om man finner det lämpligt eller är osäker om det finns en fordran, för att be motparten att presentera vilken rätt de anser sig för att ha för sin fordran. De ska kunna presentera den underskrivna lånehandlingen och visa i underlag hur inbetalningarna har skett och att beloppet inte har tillfullo blivit betalt. Dessutom måste de visa att de är rättmättigt ägare till fordran (Vad är det som säger att de äger några gamla lån överhuvud taget? - De kanske har kommit över en gammal lånelista). Jag menar man måste kunna visa ett underlag för det belopp man kräver, att man juridiskt äger fordran och inte bara riktar krav på en summa från tomma intet.
Även om man ringer, ska man skicka ett skriftlig bestridande så att man senare kan visa att man har bestridit fordran